Off topic: Nieuw opzienbarend boek over seksueel misbruik in de kerk
Thread poster: Roel Verschueren
Roel Verschueren
Roel Verschueren  Identity Verified
Austria
Local time: 13:21
English to Dutch
+ ...
Sep 9, 2010

Op 21 september 2010 verschijnt "Morgen is van mij. Een antwoord op seksueel misbruik in de kerk." van Roel Verschueren (Proz.com lid sinds 2007) bij uitgeverij Lannoo.
"Een sterk stuk literaire journalistiek dat de situatie van de kerk en haar slachtoffers volgt in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België, van januari tot eind juli 2010. In het boek worden op een originele manier ook vijf verhalen van slachtoffers verwerkt waardoor de lezer een dieper inzicht krijgt in hoe de 'overleve
... See more
Op 21 september 2010 verschijnt "Morgen is van mij. Een antwoord op seksueel misbruik in de kerk." van Roel Verschueren (Proz.com lid sinds 2007) bij uitgeverij Lannoo.
"Een sterk stuk literaire journalistiek dat de situatie van de kerk en haar slachtoffers volgt in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en België, van januari tot eind juli 2010. In het boek worden op een originele manier ook vijf verhalen van slachtoffers verwerkt waardoor de lezer een dieper inzicht krijgt in hoe de 'overlevers' van misbruik van elke nieuwe dag proberen een goede dag te maken."

140 x 210 mm - 215 blz
NUR 740 - ISBN 978 90209 9504 6
Uitgeverij Lannoo

[Bijgewerkt op 2010-09-09 08:53 GMT]
Collapse


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 04:21
English to Dutch
+ ...
Gefeliciteerd Sep 13, 2010

Roel Verschueren wrote:

Op 21 september 2010 verschijnt "Morgen is van mij. Een antwoord op seksueel misbruik in de kerk." van Roel Verschueren (Proz.com lid sinds 2007) bij uitgeverij Lannoo.
..


Gefeliciteerd met je publicatie. Dit is een belangrijk thema dat bij veel mensen speelt. Ik vind het prachtig dat je dit boek hebt geschreven. Ik kom zelf uit de fundamentalistische hoek, waar dit soort dingen ook altijd zo lang mogelijk werden doodgezwegen, tot de druk van buitenaf zo sterk werd dat men wel moest toegeven. En nog steeds is het zo dat dezelfde gemeenschap die zich in het ene land 'berouwvol' toont in een ander land gewoon verder gaat met doodzwijgen.

Zelf heb ik er gelukkig nooit mee te maken gehad, maar ik ken mensen die hier hun hele leven onder lijden. Voor hen ben ik blij dat je dit doet, ook al ken ik de inhoud van het boek nog niet.

Succes ermee!


 
Susanne Bittner
Susanne Bittner  Identity Verified
Local time: 13:21
English to German
+ ...
Proficiat Sep 14, 2010

Proficiat met het verschijnen van je boek!! Zal hem in de bieb aanvragen. Groetjes, Susanne

Het spijt me als ik een vraag heb gesteld die onbedoeld onbeleefd (of erger) overkwam.

[Bearbeitet am 2010-09-14 11:08 GMT]


 
Rifraf
Rifraf
Local time: 13:21
domme vraag Sep 14, 2010

Susanne Bittner wrote:

Hoe kom je bij dit onderwerp, gewoon journalistiek interesse? Groetjes, Susanne


Hoe kun je zo'n vraag stellen? duhh


 
Roel Verschueren
Roel Verschueren  Identity Verified
Austria
Local time: 13:21
English to Dutch
+ ...
TOPIC STARTER
Dank je wel Sep 14, 2010

Meer uileg is hier te vinden:

www.Verschueren.at
En op de website van uitgeverij Lannoo

Roel


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Nieuw opzienbarend boek over seksueel misbruik in de kerk






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »